Novinky v ČR tisknout
Bude sezóna zahradního nábytku bez drancování deštných pralesů?
Každý rok v dubnu začíná v hobbymarketech a obchodních centrech s domácími potřebami sezóna zahradního nábytku. Díky ní se prodá velké množství dřevěných produktů, často se však obchodníci příliš nezajímají o to, odkud pochází dřevo, z něhož byly výrobky na pultu jejich obchodu vyrobeny. Zda bylo vůbec legálně vytěženo a zda prodejem dřevěných výrobků s nejasným původem vlastně nepřispěli k drancování světových lesů. FSC ČR, národní pobočka světové organizace FSC, zabývající se šetrným lesním hospodařením proto tento rok připravila informační kampaň a užší spolupráci s jedním z velkých prodejců FSC certifikovaných výrobků – Hornbachem. Kampaň má za cíl informovat zákazníky o možnosti výběru a koupi produktů z FSC certifikovaného dřeva, jejichž výroba byla ohleduplná k životnímu prostředí a domorodým komunitám.
FSC ČR se již téměř devět let zabývá environmentálně vhodným, sociálně přínosným, ekonomicky životaschopným lesním hospodařením v České republice. Jedním z cílů FSC ČR je aktivní komunikace se zákazníky hobbymarketů a podobných obchodů a jejich informování v oblasti odpovědné spotřeby o možnostech nákupu výrobků, jejichž jasný původ dokladuje šetrné zacházení s lesy - světově nejvíce ohroženým ekosystémem.
Hobbymarket Hornbach je jediným FSC certifikovaným prodejcem na českém trhu a nabízí velké množství k přírodě šetrných produktů. Spolupráce a informační kampaň FSC ČR a Hornbachu byla tedy logickým krokem, který má směřovat k co největšímu informování zákazníků o rizicích drancování deštných pralesů a lesních eko-systémů a zároveň ukázat možnosti aktivního řešení tohoto problému pomocí odpovědné spotřeby. „Je to jeden z prvních kroků, kdy se velký obchodní řetězec rozhodl věnovat významnou část své propagace a činnosti tématu ochrany životního prostředí – resp. lesních ekosystémů,“ říká Tomáš Duda, ředitel občanského sdružení FSC ČR.
Vizuál billboard před nákupními centry Hornbach
FSC ČR a Hornbach připravili informační kampaň, jejíž součástí je distribuce letáků a brožur pro zákazníky, informování pomocí plakátů v prodejnách a billboardů na venkovních plochách. V rámci odborného poradenství a informování je také připravena speciální roadshow (15.4. (Praha – Černý most), 16. 4. (Brno), 22.4. (Olomouc), 23. 4. (Ostrava), kde budou pracovníci z FSC ČR k dispozici před jednotlivými prodejnami Hornbachu v ČR pro dotazy zákazníků. V květnu bude také spuštěna společná spotřebitelská soutěž o FSC výrobky.
„Předpokládáme, že tato spolupráce povede také k větší společenské odpovědnosti firem prodávající produkty ze dřeva či papíru, které v současné době často nemají ochotu informovat své zákazníky o tom, zda vůbec výrobky šetrné k životnímu prostředí mají ve svých prodejnách. V některých případech může být motivem i skutečnost, že na životní prostředí příliš nedbají,“ dodává Tomáš Duda a pokračuje: „FSC ČR v současné době dokončuje analýzu prodeje FSC výrobků u českých obchodníků a zpracovatelů a jejich postojů k ochraně životního pro-středí, která bude uveřejněna počátkem května. V ní dostanou zákazníci možnost srovnání jednotlivých obchodníků a tedy i šanci vybrat si obchod, který dbá nejen o svůj profit, ale i o jeho dopady na životní prostředí.“
zpět na přehled