Novinky v ČR tisknout

Lidl a FSC? Úspěšná kampaň ve Francii a certifikované obaly v Česku

Francouzská pobočka obchodního řetězce Lidl představila v loňských předvánočních týdnech novou řadu FSC-certifikovaných dřevěných hraček, pomocí které zároveň chtěla zvýšit povědomí o důležitosti ochrany světových lesů a výhodách FSC certifikovaných výrobků. Celou akci doprovodila i velmi úspěšnou kampaní na sociálních sítích.


Jedním z hitů posledních Vánoc ve Francii byly dřevěné hračky. Této příležitosti se rozhodl využít i Lidl se svou novou řadou FSC certifikovaných dřevěných hraček. Ať už to byly dřevěné puzzle, pirátská loď nebo domeček pro panenky, Lidl si dal za cíl touto svou novou edicí výrobků dát jasně najevo svůj závazek prodávat bezpečné a kvalitní hračky, které jsou vyrobeny ze dřeva pocházející ze šetrně obhospodařovaných lesů.

Německý obchodní řetězec ale neposiluje svou politiku v oblasti zodpovědného využívání přírodních zdrojů při výrobě svých produktů a jejich obalů pouze ve Francii ale celosvětově. Například česká pobočka obchodního řetězce oznámila už loni v květnu veřejný závazek do roku 2025 používat pro výrobu obalů na produkty všech jejích vlastních značek recyklovaný materiál nebo materiál s certifikací FSC. Dřevěné hračky s FSC certifikátem jsou pak od Lidlu v Česku také k dostání, například na Lidl e-shopu.

Ve spolupráci s francouzskou pobočkou FSC se Lidlu také podařilo celou kampaň k dřevěným hračkám velmi efektivně zpropagovat na jejím veřejném zahájení, které se odehrálo v Paříži. S novou řadou dřevěných hraček si tak mohli zkušebně zahrát děti i dospělí. Díky intenzivnímu reportování na sociálních sítích a spolupráci s on-line influencery se podařilo doručit informaci nejen o nových hračkách ale především o důležitosti využívání šetrně vytěženého dřeva s FSC certifikátem k více než čtyřem stům tisíců lidí na internetu a u televizních obrazovek.

Lidl se rozhodl více se soustředit na posilování udržitelnosti při výrobě svých produktů a více využívat FSC materiály už v roce 2017 a podle dostupných materiálů to byla volba, která se mu vyplatila. Prodej dřevěných hraček od Lidlu se totiž od té doby zvedl o více než 30 %.


zpět na přehled