Novinky v ČR tisknout

Nakupujte fér, vybízí soutěž Čechy

Nákup výrobku se značkou FSC, Bio či Fairtrade znamená od 26. listopadu šanci na výhru ve spotřebitelské soutěži „Přemýšlej a ber – značky, co jsou fér“. Akce má pro tento typ soutěží netypického vyhlašovatele: tři neziskové organizace – Hnutí DUHA, FSC ČR a Společnost pro Fair Trade. Soutěží s výhrami v hodnotě desítek tisíc korun chtějí Čechům ukázat, jak rozeznat zboží ohleduplné vůči světu, v němž žijeme.

Pořadatelé chtějí informovat české spotřebitele, že běžné nákupy výrazně ovlivňují náš svět. A mohou ho ovlivnit k dobrému. Ve světě rychle roste význam certifikačních značek, které vypovídají o kvalitě vzniku zboží. Tyto certifikace mají jasně stanovená pravidla přidělování a výroba jimi označených výrobků je pravidelně kontrolována. Zatímco značky výrobců představují často pouhou image, značky certifikační o zboží prozradí zcela konkrétní fakta.

 „V Západní Evropě se odpovědná spotřeba stává většinovým nákupním postojem. A právě certifikace výroby šetrné k Zemi a k lidem v tom hrají zásadní úlohu. Zbývá jen představit české veřejnosti značky odpovědné spotřeby Bio, Fairtrade a FSC, které jim pomohou ke správným rozhodnutím jak lehce našlapovat na Zemi,“ vysvětluje Michal Rezek z FSC ČR.

plakát spotřebitelská soutěž

Plakát spotřebitelské soutěže

Soutěž „Přemýšlej a ber – značky, co jsou fér“ byla vyhlášena na oslavě 20. narozenin nejvlivnější české ekologické organizace, Hnutí DUHA. Soutěžit lze od 26. listopadu 2009 a soutěž potrvá do 30. dubna 2010. Šanci vyhrát má každý, kdo dokáže odpovědět na základní otázky o certifikačních známkách Bio, FSC a Fairtrade. Otázky budou distribuovány na letácích, pohlednicích a samozřejmě i na webu. Webová stránka www.fer-znacky.cz umožňuje zadávání soutěžních odpovědí online. Jinak lze odpovědi posílat na poštovní adresu Hnutí DUHA či na zvlášť zřízený e-mail ferznacky@hnutiduha.cz. Mezi cenami je například FSC zahradní nábytek v hodnotě 25 tisíc, dovolená na ekofarmě ale i řemeslné výrobky Fairtrade.

Soutěžní otázky, více o soutěži a výhrách najdete zde.

Soutěž grantem podpořil Státní fond životního prostředí. Výhry do soutěže věnovaly společnosti Fairwood, Hostětínský mošt, Jysk, Dřevotvar, Dipro Proseč, Ekoherba a obchůdky NaZemi.

 

 

 

 

 


zpět na přehled